EWALUACJA

1Wykonane zadania zostaną ocenione zespołowo. Każda grupa oceniana będzie na podstawie opracowanych kryteriów z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy, tak aby zwrócić uwagę na jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną, przejrzystość, oryginalność projektowanej prezentacji multimedialnej. Ocenie poddany zostanie również wkład pracy poszczególnych członków grupy oraz znajomość programu. Kryteria oceny przedstawione są w skali punktowej w następujący sposób:
Wymagania
i ich poziom
Minimalny
1 pkt.
Rozwinięty
2 pkt.
Zaawansowany
3 pkt.
Wzorcowy
4 pkt.
Punkty
Wynik poszukiwań i badań (ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów)
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania
Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania zadania
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni
1-4
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, nieliczne opracowania własne
Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów, zawiera własne opracowania
Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne wlasne opracowania
1-4
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji)
Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana i nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze, nieprzejrzysta i niezrozumiała, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programem
Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i czasami niezrozumiała, uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programem
Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się programem
Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze, adekwatna do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programem
1-4
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)
Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo
Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo
Uczniowie dobrze współpracują z partnerami i grupą, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo
1-4


OCENA:
5 - 9 punktów: dostatecznie
10 - 13 punktów: dobrze
14 - 16 punktów: bardzo dobrze
7